Introducció a l'ordinador i els seus components
Components
Un ordinador té diverses parts importants i essencials perquè funcione i puguem utilitzar-lo:
- Pantalla (Monitor) : és la ferramenta visual que ens mostrarà tot el que fem amb l'ordinador.
- Torre: és una caixa que té tot el necessari perquè funcione l'ordinador en la part de lògica,ací és on es fan tots els càlculs i tots els processos necessaris perquè l'ordinador funcionecom volem.
- Teclat: és el material que utilitzem per a comunicar-nos i escriure el que volem en l'ordinador.
- Ratolí: és el mateix que el teclat però en comptes d'utilitzar-lo per a escriure l'utilitzem per a pitjar els botons i seleccionar coses que volem de la pantalla.
- Cables: necessaris per a connectar-los entre ells i a la llum.
La pantalla
Està connectada a la llum amb el següent cable:
Després està el connector de pantalla a torre que servix perquè passe la informació (hi ha diversos tipus):
La pantalla a part dels cables eixos tenen uns botons que servixen per a (depén del model de la
pantalla i de la marca):
Encendre o Apagar la pantalla
Menú
Lluentor
La Torre
La torre perquè funcione hem de posar el cable de la llum (un altre a part del de la pantalla), l'altre extrem del cable que li hem posat a la pantalla.
I haurem de connectar davant o darrere el *raton i el teclat que s'han de connectar en el següent lloc:
Són els quadrats (denominats USB) amb el mateix color que té el final del cable del nostre teclat o ratolí. En cas que siguen més antics i siguen redons els connectarem els següents llocs:
I ja amb tot connectat correctament li hem de donar al botó gran de la part de davant de la torre per a
encendre'l:
El teclat
El teclat té les tecles de l'abecedari que coneixem, els números i moltes més tecles però ens centrarem en les útils i essencials:
- Per a posar les majúscules tenim dos opcions:
Pressionar la tecla “Mayús”/Fletxa cap amunt/ Shift" i alhora, sense deixar d'apretar-la, apretes la lletra que volem que siga majúscula.
O apretem “Bloq Mayús” i ja la que volem però hem de tindre en compte que esta tecla de “Bloq Mayús” fa que totes les lletres que apretes després estiguen en majúscula per la qual cosa, si només vols una en majúscula apreta “Bloq Mayús” i la lletra que vulgues per a després estrényer “Bloq Mayús” una altra vegada.
- Com posar l'arrova:
Mantenim polsat la tecla del costat de l'espai (*Alt *Gr) i polsem el numere 2, així apareixerà l'arrova
El ratolí
El ratolí té un sensor baix per a detectar el moviment i així poder moure't per la pantalla movent la mà i en la
pantalla apareixerà un cursor o fletxa.
El ratolí té tres parts:
- Botó esquerre: botó situat a la dreta que servix per a qualsevol cosa. El més important.
- Botó dret: és per al menú d'opcions que té la part en la qual estiga el cursor per damunt.
- Roda: moure's cap amunt o cap avall per la pantalla.




Comentaris
Publica un comentari a l'entrada